Euroeskualderako koreografia-proposamenen hausnarketa eta dibertsifikazioa
2022an ATALAK Sareko Laborategi Koreografikoen proposamen berriak sorkuntza/ekoizpen ekintzak dibertsifikatu nahi ditu, bazkideen (espazioak/erakundeak) eta artisten (koreografoak eta interpreteak) artean antzemandako zenbait beharrizani erantzuteko, honako helburu hauen arabera:
- Beharretara egokitzen diren sorkuntza-formatu berriak bilatzea.Euroeskualdeko koreografo eta artisten sortzaileak.
- Euroeskualdea osatzen duten lurraldeetan dantzaren sektore profesionalaren errealitatetik eta prestakuntza-esparrutik (kontserbatorioak) hurbilago dauden praktika eszenikoak garatzeko beharra, beste diziplina artistiko batzuekin (antzerkia) harreman berriak irekiz.
- Laborategiko prozesuak ATALAK Sareko bazkideen jarduerara edo jardueretara zehaztasun handiagoz egokitzeko aukera, komunitatearekiko transferentzia-/transmisio-prozesua indartuz (tokiko testuinguruak)
Helburu horiei erantzuteko, ATALAK sareak hainbat laborategi proposatzen ditu:
Transmisio-laborategia, interpreteen laborategia, herritarren laborategia, ikerketa-laborategia eta idazketa koreografikoko laborategia.
Laborategiak 2022
- Andrea Aguado
- Mariona Carrasco
- Margot Castro
- Maddi Gaztelumendi
- Laura G. Latasa
- Lara Matea Ivančič
- Maitane Pikabea
- Estebe Abrisketa
- Raul Abentin
- Filippo Cosso
- Noel Quintela
- Pascuale-Lele Mazzella
- Iñigo Rementería
KOLI, Christine Hassid y Laurent Valera
Esperimentazio Laborategia 21/11- 06/12/2022Gipuzkoako Dantzagunea
- Andrea Aguado
- Mariona Carrasco
- Margot Castro
- Maddi Gaztelumendi
- Laura G. Latasa
- Lara Matea Ivančič
- Maitane Pikabea
- Estebe Abrisketa
- Raul Abentin
- Filippo Cosso
- Noel Quintela
- Pascuale-Lele Mazzella
- Iñigo Rementería
Mendebaldeko eredu kontsumista bizkortu egiten da. Merkataritza elektronikoa fluxu esponentzialak lortzen ari da. Paketeek munduari bira ematen diote gugana iristeko denbora errekorrean. Gure sofan sartuko gara, eta klik batekin dena entregatzen da, kaxa batean ondo enbalatuta. Paralelepipedo praktiko, sendo eta arin hori, hala eta guztiz ere, kontsumitzaile gisa dugun ahalguztiduntasunaren ikur bihurtzen da, gure existentziaren adierazle.
Ikerketa honek munduaren merkantilizazioaren gaia jorratzen du eguneroko bizitzako elementu soil baten bidez: kartoizko ontziak. Dantzarien gorputzek objektu horren “manipulazio-ballet” bati bizia ematen diote, eta haren aurpegietako baten ordez ispilu bat jarri da, gorputz horien existentzia bera amildegian jartzen duena: kontsumitzeko edo izateko kontsumitzeko izatea. XXI. mendeko gizakiei buruzko gai zentzugabea da, eta
Bizitzarekiko eta mundu biziarekiko gure deskonexio dramatikoa adierazten duen mekanismo koreografikoa.
Christine Hassid Tel Aviveko Batsheva Ensemble-rekin elkartu da bere lehen konpromisoan, Ohad Naharinek zuzenduta. Gero, Compagnie Rédharekin elkartu zen. Rédhako bakarlari eta laguntzailea Alvin Ailey Dance Company (New York), Jeune Ballet de France (Paris), Het National Ballet Amsterdam (Wayne Eagling), eta abarrentzat, 2012an Christine Hassid project (CHp) konpainia sortu zuen.
2017tik 2020ra Brujas hiria Bordeleko metropoliarekin eta 2021etik Bordeleko Jacques Thibaud Kontserbatorioarekin.
Bere konpainia garatzen ari den bitartean, Christine Europan eta nazioartean hainbat kontserbatorio eta konpainientzat koreografiatzera gonbidatzen dute: 2015, Dantzaz konpainia, 2017tik 2019ra, Errusian, eta 2019an, Portugalgo Kale Companhia de Dança, Parisko Musika eta Dantza Kontserbatorio Nazionala (2014), Genevako Ballet Junior (2015), Musika Kontserbatorio Nazionala eta Danzako Kontserbatorio Nazionala (2019).
2021ean, Souffles # 1 Laurent Valera artista bisualaren eta Christine Hassid koreografoaren arteko topaketa irudikatzen duen sorkuntza da. Bi sortzaileak pentsatzen ari dira nola egin ikusizko artelanak beste era batera existitzeko, eta aktibatu egiten dituzte hormetatik kanpoko antzezpen edo forma eszenikoen bidez.
Azkenik, CHP konpainiak urteak daramatza transmisio-haizea sortzen, Sorkuntzaren eta etorkizunaren bertuteetan ahultzen ez diren proiektuak, fedea eta energia.2022an, Christine Hassid (Laurent Valerak lagunduta) ATALAK 2022ra gonbidatzen dute. 2023an, Portugalera bidaiatuko du proiektu berri baterako Dançako Kale Companhiarekin.
LAURENT VALERA
Bordeleko diziplina anitzeko artista bisuala. Ikusizko arte garaikide garaikideen alor asko aztertzen ditu: pintura, eskultura, instalazioa, argazkigintza, bideoa, performancea… Bere obran, bizitzari eta biziari buruzko gogoeta bat garatzen du dimentsio holistiko batean (bizitzaren elementua): ura elementua, izaki bizidunen arteko loturak eta loturak, klima-aldaketa eta klima-aldaketak eta horrek gizarte garaikideetan dituen ondorioak, bizidunen espirituak…
2009tik 2012ra, argian jartzen du arreta, iragazki eta ispiluen bidez tratatzen baitu… Orduan, bizitzaren elementu aktibatzaile gisa ikusten du, eta bere artean lotura energetikoa egiten du (pintura eta zinta itsaskorreko collage fluxuen materializazioak, MM1 miroir instalazioa instalazioa, Moving Mirror, Dyna- mic Self-Portrait, Cloak of Invisibility…).
2012tik aurrera, bere begirada ura elementuan zentratzen da. Ura espekulatzeko moduko sakonera erakusten duen gainazala bezalakoa da, pentsatzeko, amesteko, aztertzeko, birsortzeko material gisa. Urak gure mundu garaikidea zalantzan jartzeko aukera ematen dio, gizakiaren eta biziaren arteko harremanari, klima-aldaketari, ekologiari, edateko ura eskuratzeari, itsas mailaren igoerari eta nahasmendu horiek gure gizarte garaikideetan dituzten ondorioei dagokienez: migrazioak, lurren banaketa, gatazkak…
Laurent Valerak egoitza artistiko ugari egiten ditu Frantzian eta atzerrian, erakunde eta fundazio pribatuekin. 2022ko urriaren 21etik 2023ko abuztuaren 27ra, Laurent Valerak obra berri bat aurkeztuko du, Le regard de l ‘eau, Lyongo Bilkuren Museoan.
30/11/2022 Centro Cultural Tafalla Kulturgunea, 20:00
01/12/2022 Teatro Félix Petite, Vitoria/Gasteiz, 19:30
02/12/2022 Gipuzkoako Dantzagunea, Herri Arte Eskola, Errenteria, 19:00
06/12/2022 CCN-Malandain Ballet Biarritz, Gare du Midi, Biarritz, 19:00
- Andrea Aguado
- Mariona Carrasco
- Maddi Gaztelumendi
- Laura G. Latasa
- Lara Matea Ivančič
- Raul Abentin
- Noel Quintela
- Pascuale-Lele Mazzella
- Iñigo Rementería
‘Aquí hay campo’ Laborategi komunitarioa Inés Aubertekin
Laborategi komunitarioa 2022/06/20-24Kultur etxea, San Adrian, DNA programaren esparruan
- Andrea Aguado
- Mariona Carrasco
- Maddi Gaztelumendi
- Laura G. Latasa
- Lara Matea Ivančič
- Raul Abentin
- Noel Quintela
- Pascuale-Lele Mazzella
- Iñigo Rementería
Gure istorioen bizi-mugimendura hurbilduko garen topaleku batetik. Lasaitasuna, mugimendua, keinu sotila eta elkarrizketa esploratuz, ezagutzen ez dugun baina elkarrekin sortzen dugun heinean gauzatzen eta zehazten den hori sortzeko tresna gisa. Ines Aubert (2022)
Gure Euroeskualdean sorkuntza koreografikoa bultzatuz, ATALAK Sareak dantza laborategi komunitario berri bat proposatzen du ekainaren 20tik 24ra, Ines Aubert artistak gidatua, San Adriango (Erribera) Dantzaz taldeko interpreteekin lankidetzan, DNA Nafarroako Dantza programaren barruan.
San Adriango Kultur Etxeak dantza bultzatu nahi du. Diziplina horri esker, zaila da herrian jende fidela erakartzea, eta pandemiaren ondoren, irakaskuntza kaltetu egin da. ATALAK laborategi komunitarioak publiko orokorra, dantzazaleak eta hainbat kolektibo gonbidatzen ditu sorkuntza koreografiko prozesu bat dantzako profesionalekin partekatzera.
San José (Costa Rica), 1977. Dantzaria eta koreografoa, 2016ko azarotik Iruñean kokatua. Costa Ricako Unibertsitate Nazionalean dantzan graduatua eta C.R Dantza Konpainia Nazionaleko kidea (2000- 2005). Bere lana gorputzarekin, komunitatearekin, bere gorputzaren eta beste gorputz batzuen hizkuntzarekin eta arte eszenikoen eta denboraren inguruko hausnarketarekin lotutako ikerketan oinarritzen da, eta emozioen mundua konplexurik gabe tratatzen du, emozio desberdinak ibiliz eta baliozkotuz, dantza, gorputz-adierazpen eta musikaren bitartez ukigarri bihurtuz.
Rescoldos talde artistikoaren sortzaileetako bat da, Xabier Irigibel Uriz eta Rodolfo Seasekin batera. Produkzio eszeniko eta bisualeko talde bat da, artearen bidez gizartea eraldatzeko konpromisoa hartzen duena. Besteak beste, honako pieza hauek sortu ditu: «Lic. Alvarado» eta «haren idazlea», 5 ospitaletako kimioterapia-aretoetan aurkeztua, eta «edizio mugatua», 21 pertsona heldu adinduk interpretatua.
http://www.rescoldos.net
2022/06/15, ATALAK tailerra, Jesús Ibañez de Matauco Antzokia, Gasteiz, 17: 00-19: 00
2022/06/15, ATALAK tailerraren erakustaldia, Jesús Ibañez de Matauco Antzokia, Gasteiz, 19:30
2022/06/24, Laborategia erakustaldia, San Adrian Kultur Etxea/DNA, | 18:30 informazioa
2022/06/28, ATALAK tailerra, CCN-Malandain Ballet Biarritz, Gare du Midi, | 17: 00-19: 00
2022/06/28, ATALAK tailerraren erakustaldia, CCN-Malandain Ballet Biarritz, Gare du Midi, | 19:30
- Andrea Aguado
- Mariona Carrasco
- Maddi Gaztelumendi
- Laura G. Latasa
- Lara Matea Ivančič
- Raul Abentin
- Noel Quintela
- Pascuale-Lele Mazzella
- Iñigo Rementería
Ikerketa laborategia, Eutsi eta askatu arteko oreka Becky Siegel
Ikerketa laborategia 2022/06/13-17Gipuzkoako Dantzagunea.
- Andrea Aguado
- Mariona Carrasco
- Maddi Gaztelumendi
- Laura G. Latasa
- Lara Matea Ivančič
- Raul Abentin
- Noel Quintela
- Pascuale-Lele Mazzella
- Iñigo Rementería
ATALAK ikerketa-laborategiek sormen-espazio bat proposatzen dute, non, jada esploratutako proposamen koreografiko batetik abiatuta, eta kasu batzuetan baita eszenaratzean ere, artista batek proposamen koreografiko batean interprete gehiagok izan dezakeen inpaktua eta garapena ikertzeari ekiten dion. Talde-ikerketako lehen laborategi hau Becky Siegel artista nafarrak egingo du Dantzaz-eko interpreteekin batera, DNA programaren barruan aurretiko sorkuntza koreografikoaren prozesua garatuz. El equilibrio entre sujetar y soltar, non sei dantzarirekin ikertu zen dantza bizitzarako metafora gisa eta inprobisazioaren eta koreografiaren arteko harremana sormen-prozesu gisa.
Becky Siegel Denverren jaio zen, Coloradon (AEB). AEB). New Yorken ikasi zuen, Martha Graham, Merce Cunningham eta Melissa Haydenekin, besteak beste. Ondoren, New Yorkeko abangoardiako zenbait pertsona nabarmenekin dantzatzen du: Jeannie Hutchins eta Richard Bull. Columbiako Unibertsitatean (New York) dantzarako lizentzia lortu zuen, Summa Cum Laude graduatu zen eta dantzaren urteko lehen saria jaso zuen. Handik gutxira, Timebenders konpainia sortu zuen, Borah Bergman eta Michael Brennan konpositoreen laguntzarekin. 1986an Bartzelonara joan zen eta Jordi Rossinyol konpositorearekin proiektuak eta ekoizpen ugari egin zituen Miquel Gaspá klarinete jotzailearekin eta «Silenci» antzerki-dantza taldearekin.Hiri honetan dagoen bitartean, irakasle gonbidatua da Espainiako konpainia garrantzitsuenetako batzuentzat: Lanonima Imperial, Danat Dansa, Bartzelonako Ballet Garaikidea.
2022/06/16, Laborategi Irekiera Tabakalera, Donostia | 19:30, informazio gehiago
2022/06/17, Laborategi Irekiera Gipuzkoako Dantzagunea, Errenteria | 13:00
- Andrea Aguado
- Marina Eskisabel
- Maddi Gaztelumendi
- Laura G. Latasa
- Lara Matea Ivančič
- Raul Abentin
- Noel Quintela
- Iñigo Rementería
- Oscar Pascual
- Beñat Urrutia
- Dantzerti
- Maider Mulone
- Leire Sanjurjo
- Nagore Tamayo
- Izaro Urrestarazu
Interpreteen laborategia, Ikuspegiak
Interpreteen laborategia 2022/03/21-26Gipuzkoako Dantzagunea, Herri Arte Eskola eta Dantzerti
- Andrea Aguado
- Marina Eskisabel
- Maddi Gaztelumendi
- Laura G. Latasa
- Lara Matea Ivančič
- Raul Abentin
- Noel Quintela
- Iñigo Rementería
- Oscar Pascual
- Beñat Urrutia
- Dantzerti
- Maider Mulone
- Leire Sanjurjo
- Nagore Tamayo
- Izaro Urrestarazu
Nola sortu dantza eszenikoak ez diren lekuetan? Nolako dramaturgiak sortzen dira? Nola parte hartu ikuslearen ikuspegietan eta begiradetan? Eszenikoak ez diren espazioetako koreografien proposamenek (site-specific) koreografia-sorkuntzari ekartzen dizkioten galderak dira. Kasu horretan, eta ATALAK Sarearen eta DANTZERTI Euskal Herriko Arte Dramatikoko eta Dantzako Goi Mailako Eskolaren arteko lankidetzarekin jarraituz, Dantzertiren azken dantza ikastaroko ikasleekin batera, Gipuzkoako Dantzagunea, Herri Arte Eskola (Errenteria) eta Dantzerti (Bilbo) egoitzetan hartutako ATALAK Sareko lehen interpreteen laborategiaren esparruan galdera horiei helduko diete.
Interpreteek dantzak ezohiko espazioekin eta eszenikoak ez direnekin duen harremana ikertuko dute, narratiba berriak eraikitzeko eta, agian, publikoa proposamenen barruan sartzeko, Laida Aldaz koreografo eta interprete nafarrarekin eta Ander Lipus Bizkaiko antzerki zuzendari eta interpretearekin elkarlanean.
Interpreteen laborategi honen laginak ATALAKekin lotutako Regards Croisés/Begirada Gurutzatuak jaialdiaren esparruan aurkeztuko dira, bere bazkidea ere Bilbao La Fundicionen inplikatuz specific webgunearen programazioari buruzko topaketa batean. Era berean, laborategia ATALAKekin lotutako DNA programa artistikoaren barruan hartuko da, ATALAK Sareko kideen espazio ezberdinetan ez ezik: Tabakalera (Kamaleoiak Gara! Arte biziak), Gipuzkoako Dantzagunea (Errenteriako Herri Arte Eskolarekin lankidetzan) eta Gasteizko Antzoki Sarearen izenean.
2022/03/26 Regards Croisés, (Biarritz) /16:00
2022/04/04 Herri Arte Eskola, (Errenteria) / 19:45
2022/ 03/31 Teatro Principal, Red de teatros de Vitoria, (Vitoria/Gasteiz) / 19:00
2022/04/08 DNA, Museo de Navarra, (Pamplona/Iruña) / 19:30
2022/04/09 Tabakalera programa Kamaleoia Gara!Arte biziak (San Sebastián/Donostia) / 17:00
- Conservatoire Maurice Ravel Pays Basque / COP
- Iban Bourgoin
- Haïze Dequin Panraleon
- Nathan Dhugues
- Romane ferrie Gibert
- Anouk Graux
- Uhiana Montet
- Célie Raimbault
Transmisio-laborategia Led Silhouette bidez
transmisio-laborategia 2022/02/16-18Conservatorio Maurice Ravel Bayonnen/Biarritzen, Dantzaz eta Dantzagunea.
- Conservatoire Maurice Ravel Pays Basque / COP
- Iban Bourgoin
- Haïze Dequin Panraleon
- Nathan Dhugues
- Romane ferrie Gibert
- Anouk Graux
- Uhiana Montet
- Célie Raimbault
Maurice Ravel Baiona/Biarritz Kontserbatorioaren, CCN-Malandain Ballet Biarritzen eta ATALAKen arteko lankidetzaren jarraipen gisa, 2022an, Transmisio Laborategi honetan, laborategi berri bat jarriko da martxan. Hiruzpalau eguneko iraupenarekin, transmisio-laborategiak Nafarroako Led Silhouette konpainia hartuko du 2019an ATALAK esperimentazio-laborategi batean garatu zen PART 3 ikerketa-proposamenare jarraipenarekin.
Part 3ek gorputz-tresnen eta konposizio-ariketen printzipioak ikertzea proposatzen du. Pieza itxi bat sortzeko asmorik gabe, orain arte gure taldearekin bereziki landu dugun hiztegia arakatu nahi dugu, eta ideia eta kontzeptu horiek hainbat buru eta gorputzi nola transmititu ikusi.
Led Silhouette Nafarroako Lesaka herrian egoitza duen dantza konpainia da, Martxel Rodriguez lesakarrak eta Jon Lopezmadrildarrak sortu eta zuzendurikoa. 2016an etapa berria hasi zuten sortzaile gisa, dantza diziplina desberdinetan prestatutako artista gazte taldea zuzentzen, arte garaikidearen eraginpean. “La Veronal” edo “Kukai Dantza” bezalako konpainietan interprete moduan ere lanean jarraitzen dute.
Mugimendu lengoai berriak eta hainbat kontzeptu ikertzen dituzte dantza garaikideari buruzko euren ikuspegi propioa eskaintzeko, lan egiteko plataforma bat sortuz eta bertan Led
Silhouette eraikiz.
https://www.ledsilhouette.com
2022/03/26 Regards Croises mugaz gaindiko jaialdiaren barruan, Maurice ravel Kontserbatorioa, Biarritz, 16:00