Esperimentatzeko, bilatzeko, talde batekin/batzuekin lan egiteko gunea
Sorkuntza laborategiak bi asteko iraupena dute, izan ere, denbora hori beharrezkoa dute sortzaileek eta dantzariek bilaketa koreografikoetan sakontzeko.
Proposamen honek koreografiaren munduan lehen urratsak ematen ari diren sorzaileak ditu erdigune eta talde sorkuntza ardatz dute laborategiek. Taldean aritzea dantzarientzako eta koreografoentzako erronka handia da, izan ere, azpiegitura eta baliabide ekonomikoak medio, dantzaren zirkuitoan geroz eta zailagoa da dantzari talde bat osatu eta sortze prozesuan barneratzeko aukera izatea.
Laborategiak 2020
Eneko Gil
Sorkuntza-laborategia 11/30etik 12/12raGipuzkoako Dantzagunea
Eneko Gilek Hitzak/Helburuak mugimenduan proposamena aurkeztu du. “Proposamen hau dantza mugimenduan ikusi dudan bakoitzean sortu zaizkidan galderei erantzuteko sortu da. Horretarako, mugimendua errepikatzean, pertsonekiko edo objektuekiko kontaktua edo mugimendua errepikatzean oinarrituko gara, edo landu beharreko jarraibideen abiapuntutzat har daitekeen erritmo tradizional batean, eta, ondoren, testuarekin testua mugimenduan batzean dauden aukeren inguruan ikertzeko. Atalak-ek kanpoko begirada batera gonbidatzeko eskaintzen duen aukera ikusita, Dejabu Panpin Laborategiaren ezagutzaz eta egiten jakin nahi izan dut, eta Atalak laborategira gonbidatu nahi ditut”.
Eneko Gil (Errenteria, 1985) Ereintza Dantza Taldearekin dantzatzen hasi zen, eta Kukai Dantza Konpainiako kidea da konpainiaren hasieratik. Besteak beste, La Intrusa Danza, Iker Gómez, Jone San Martín, Cesc Gelabert eta Marcos Moraurekin lan egiteko aukera izan du. Asier Zabaleta, Mikel Aristegui eta Natalia Monge euskal koreografoekin ere lan egiteko aukera izan du. 2009an, dantzari bikain baten saria jaso zuen, eta, hala, American Dance Festivalen parte hartzeko aukera izan zuen Ipar Carolinan eta New Yorkeko Movement Research-en. Nazioarteko koreografo batzuekin lan eginez osatu zuen bere prestakuntza. 2013. urtean, Noemí Viana eta Iñigo Ortegarekin batera, Anakrusa Dantza Antzerki Taldea sortu zuen. Gaur egun, Hika Teatroa, Oinkari Dantza Taldea, Bilaka Kolektiboa eta abarrekin ere lankidetzan dihardu.
Eneko Gil (Errenteria, 1985) Ereintza Dantza Taldearekin dantzatzen hasi zen, eta Kukai Dantza Konpainiako kidea da konpainiaren hasieratik. Besteak beste, La Intrusa Danza, Iker Gómez, Jone San Martín, Cesc Gelabert eta Marcos Moraurekin lan egiteko aukera izan du. Asier Zabaleta, Mikel Aristegui eta Natalia Monge euskal koreografoekin ere lan egiteko aukera izan du. 2009an, dantzari bikain baten saria jaso zuen, eta, hala, American Dance Festivalen parte hartzeko aukera izan zuen Ipar Carolinan eta New Yorkeko Movement Research-en. Nazioarteko koreografo batzuekin lan eginez osatu zuen bere prestakuntza. 2013. urtean, Noemí Viana eta Iñigo Ortegarekin batera, Anakrusa Dantza Antzerki Taldea sortu zuen. Gaur egun, Hika Teatroa, Oinkari Dantza Taldea, Bilaka Kolektiboa eta abarrekin ere lankidetzan dihardu.
Laida Aldaz
SORKUNTZA LABORATEGIA Los Arcos, Dantzagunea, Tabakalera kultur etxean, Felix Petite Vitoria-Gasteiz antzokian eta CCN Malandain 24/08 - 04/09Laida Aldazen proposamena, Site Specific Ciudad en Creación, gure ingurunea behatzean oinarritzen da, gure sorkuntza-jarduerarako inspirazio gisa erabiltzeko. Hiriaren konposizio espaziala kontuan hartzen dugu, non, nola eta zer sortu nahi dugun erabakitzeko, eta material koreografikoaren errealitatea espazio eta leku desberdinekin trukatuz, proposamen koreografikoak espazio eszenikotik kanpora eramanez.
Aldaz Laida (Etxarri Aranaz, 1980) 2000. urtean graduatu zen Nafarroako Dantza Eskola Ofizialean eta PARTSn (Brusela) jarraitu zuen. Hainbat artista eta konpainiarentzat lan egin du, hala nola David Zambrano, Julyen Hamilton, Ali & Hedi Thabet, Mat Voorter, Irma Firma, Enclave Dance Company, Kakao Bleu, Zoo dance company eta beste batzuentzat. Bere ibilbide profesionala hainbat diziplinatako artistekin jarri du harremanetan, eta hainbat lan sortu ditu, sariak eta diru-laguntzak jaso dituztenak eta nazioartean erakutsi direnak (Japonia, Estatu Batuak, Belgika, Espainia, Portugal, Alemania, Erresuma Batua…). Gaur egun, bere piezak sortzeaz gain, Zinetika de cine y danza jaialdiaren zuzendaria da, eta Carmen Larraz eta Marta Faktoriarekin batera zuzentzen du Zentro Koreografikoa.
Denis Santacana
Esperimentazio-laborategia 20/04 - 04/06Hasieran martxorako aurreikusita bazegoen ere, Denis Santacanak esperimentazio-laborategia on line egingo du maiatzean.
Proposamena izango da bideo-dantzaren diziplinarekin esperimentatzea eta proposamen artistiko bat zirriborratzera iristea, laborategi honek egingo dituen prozesuen ondorioz. Bideoa eta grabazioa sorkuntza koreografikoa errazteko tresna gisa aurkezten zaizkigu. Dantzari bakoitza dagoen lekutik eta laborategian duten eta garatuko duten materialarekin abiatuko gara. “Nire lanean gauza errepikari bat dago: objektuekin lan egitea. Pieza askotan objektu batzuk erabiliz hasten da. Kasu honetan, dantzan egiteko ohikoak ez diren etxeko espazioak erabili ahal izango ditugu, eta, aldi berean, objektuen erabilera planteatuko dugu, ezohiko elkarreragin horietatik ateratzen den ikusteko, eta horiek gure mugimendua nola baldintzatu dezaketen ikusteko”, azaldu du Denis Santacanak.
Mugimenduan dagoen irudiaren bidez hartutako 14 dantzari. Dantzariak elkarrekin egon ezin diren sorkuntza. Helburua dantzako bideo-pieza bat sortzen esperimentatzea da.
Online sortzeko laborategietan metodologia hau garatu behar da:
- Gorputza prestatzeko eskola teknikoak.
- Dantza-bideoari buruzko hainbat masterclass, diziplina testuinguruan jartzeko eta ezagutzeko. Aditu handien eskutik, besteak beste, David Hinton britainiarra, mundu osoko bideodantzako agintari nagusietako bat, eta Iñaki Alforja, Maite Bermúdez, Gorka Martín eta Alex Pachón, besteak beste.
- Banakako elkarrizketak.
- Etxeko espazioak kokatzea.
- Gidoi bat sortzea.
- Feedback jarraituko lana, proposamenak definitzeko.
- Dantzari bakoitzaren lana.
- Materialak grabatzea.
- Pieza editatzea.
Denis Santakana Donostian jaio zen 1984an, eta dantzari-ikasketak eta antzerki-ikasketak uztartu zituen. 2013an, koreografo gisa graduatu zen Madrilgo María de Ávila Dantza Kontserbatorio Nagusian, eta graduondokoa egin zuen London Contemporary Dance School-en. Interprete gisa, Espainiako eta nazioarteko konpainiekin lan egin du, eta hogei bat produkziotan baino gehiagotan egungo koreografo freelance batzuekin. 2007az geroztik, Denis Santacanak koreografiaren ikerketa eta konposizioa lantzen ditu, dantza eta antzerkiko lehen estreinaldiekin. 2013az geroztik, enpresak 7 pieza labur, formatu handiko 3 ikuskizun eta 2 bideo-lan estreinatu ditu. Gainera, konpainien eta taldeen ikuskizunetarako sorkuntzak egin ditu, hala nola Carmen Rocheren Baleta, 180º Laborategia, Edge (LCDS), Madrilgo Unibertsitate Europarraren tailerra, etab. 2017an, konpainia behin betiko jarri zen Euskadin, eta hainbat erakunderen laguntza jaso zuen, besteak beste, Eusko Jaurlaritzako kultura-arlokoa, Donostia Kultura, Dantzagunea, ONCE Fundazioa, CDART, La Fundición, Kurtzio Kultur Etxea.